Mieliście zaplanowany ślub w okresie pandemii? Nasze podpowiedzi.

Z powodu koronawirusa problemy mają wszyscy, którzy w tym sezonie ślubnym organizują przyjęcia (nie tylko wesela). Niełatwo odnaleźć się w nowej sytuacji, w której tak naprawdę doświadczenia nie ma nikt i nie ma gotowych rozwiązań. My spróbujemy Wam pomóc pomóc w tym trudnym okresie i przygotowaliśmy kilka porad, wskazówek i szablonów wiadomości, które możecie przesyłać swoim gościom.

 

Mamy zaplanowany ślub… Co teraz?

Wasza decyzja dotycząca przełożenia ślubu zależy w dużej mierze od tego kiedy i gdzie się odbędzie, ilu gości zaprosiliście i gdzie mieszkają (co wiąże się z podróżą i być może przekroczeniem granicy). Małe wesele zawsze łatwiej zorganizować ale w sytuacji epidemii w kraju nawet mniejsze przyjęcia będą wyzwaniem. Większe zgromadzenia ludzi są zakazane i potrwa to prawdopodobnie do końca mają, a być może i dłużej.

Jeśli macie zaplanowany ślub wiosenny lub letni to prawie na pewno będziecie zmuszeni na przełożenie imprezy. Jeśli Wasz ślub jest późnym latem lub jesienią możecie ciągle myśleć o planowaniu i organizowaniu. Jakkolwiek by nie było warto być przygotowanym na różne okoliczności i mieć plan awaryjny, zarówno jeśli chodzi o informowanie gości o zmianach planów, a także być w kontakcie z dostawcami i podwykonawcami i na bieżąco komunikować o zmianach.

 

Nie panikujcie!

Na pewno warto na bieżąco sprawdzać komunikaty rządu dotyczące obostrzeń i restrykcji oraz światowej organizacji zdrowia (WHO) związanych z sytuacją epidemiologiczną w kraju ale bez przesady, nie warto ulegać panice i spędzać dnia na ciągłym siedzeniem w internecie i przed telewizorem. Nie będzie to na pewno dobre dla Waszego zdrowia psychicznego i samopoczucia. Jest to na pewno trudny okres ale nie ma sytuacji bez wyjścia i tylko na spokojnie można znaleźć rozwiązanie i podjąć odpowiednie emocje – nie pod wpływem paniki tylko racjonalnie i w sposób przemyślany.

 

Skontaktujcie się z ludźmi, którzy dla Was pracują

Pamiętajcie, że jest to trudny okres dla wszystkich pracujących w branży ślubnej. Bądźcie szczerzy i uczciwie ale delikatnie przedstawiajcie sytuację, z którą musicie się zmierzyć. Informujecie co planujecie, czy to będzie przełożenie czy anulowanie lub dostosowanie do zmienionej liczby osób lub zmiany miejsca. Pytajcie o możliwość przeniesienia zaliczki na inny termin lub o rezygnacji i ile wcześniej musicie podjąć ostateczną decyzję i poinformować o niej. Wiele zależy od podpisanych umów i być może trzeba będzie podjąć jakiś kompromis.

 

Pomyślcie o najbardziej narażonych gościach

Zwróćcie uwagę na to czy wśród zaproszonych gości znajdują się osoby szczególnie narażone na skutki koronawirusa. Nawet jeśli przełożycie wesele na inny termin lub zdecydujecie się na przyjęcie w mniejszym gronie, to takie osoby mogą mieć obawy i wątpliwości czy skorzystać z zaproszenia na wydarzenie. W związku z tym musicie być gotowi na zmianę liczby gości i elastycznie podchodzić do planowania.

 

Przygotujcie plan awaryjny

Plan B pozwoli Wam uniknąć stresu. Jeśli będziecie przygotowani na różne ewentualności, podejdziecie do problemu bardziej spokojnie. Czy będzie to zmiana daty wesela, czy też zmiana miejsca lub ograniczenie liczby gości co pozwoli na większy dystans społeczny – zawsze na bieżąco kontaktujcie się z firmami, z którymi współpracujecie i informujcie gości jak najwcześniej o Waszych planach.

 

Jak i czy zamawiać papeterię?

Niektóre elementy papeterii na wesele można zamówić po prostu pomijając datę bardzo często zamieszczaną na planach stołów czy księgach gości lub kartach menu. Datę można jednak bez problemu pominąć używając w zamian zwrotów typu “Nasz wielki dzień” lub po prostu pozostawić puste miejsce i w późniejszym czasie uzupełnić wpis na przykład za pomocą kaligrafii lub naklejając naklejkę.

Oczywiście zaproszenia ślubne muszą zawierać datę i miejsce więc nasza pomoc polega na zaoferowaniu przedruków z 50% zniżką (szczegóły oferty) jeśli są zmuszeni zmienić datę ślubu z powodu koronawirusa. Oferujemy również wykonanie cyfrowych wersji zaproszeń, które możecie wysłać przez email informując gości o zmianie terminu, przełożeniu lub zmianie miejsca. Klienci, którzy zakupili u nas zaproszenia otrzymają wersję cyfrową zaproszenia za darmo, natomiast dla pozostałych oferujemy specjalne zniżki.

 

Jak powiadomić gości o odwołaniu wesela

“Kochani!

Niestety z powodu pandemii koronawirusa i ograniczeń z nim związanych
postanowiliśmy przełożyć nasz ślub na bezpieczniejszą datę w przyszłości.
Wciąż nie wiemy kiedy będziemy mogli zorganizować naszą uroczystość.
Będziemy informować, gdy tylko dowiemy się więcej.

Jeśli macie jakiekolwiek obawy dotyczące uczestnictwa lub przybycia
prosimy o kontakt postaramy się pomóc.

Z wyrazami szacunku,”

 

Jeśli nie macie pewności co z planowanym weselem…

“Kochani!

Chcemy Was poinformować, że w chwili obecnej
planujemy aby nasz ślub odbył się w wyznaczonym terminie
ale przygotowujemy się na odwołanie jeśli to będzie konieczne.

Jeśli ślub odbędzie się zgodnie z planem,
rozumiem, jeśli ktoś z Was może zrezygnować
z powodu obawy przed podróżą lub uczestnictwie.
Wówczas prosimy o kontakt i poinformowanie nas o tym fakcie.

Jeśli cokolwiek w naszych planach się zmieni,
będziemy Was na bieżąco informować.
W przypadku pytań prosimy o kontakt poczta@mail.com

Z wyrazami szacunku,”

 

Jeśli ślub odbędzie się zgodnie z planem

“Kochani!

Chcemy Was poinformować, że nasz ślub odbędzie się
zgodnie z planowanym dniem i w tym samym miejscu.

Jeśli jednak macie obawy przed obecnością lub podróżą
i chcecie zrezygnować to r
ozumiemy i akceptujemy Waszą decyzję.
Wówczas prosimy o kontakt i poinformowanie nas o tym fakcie
abyśmy mogli zweryfikować plany i się dostosować.

Jeśli cokolwiek w naszych planach się zmieni,
będziemy Was na bieżąco informować.

Z wyrazami szacunku,”

Aby Wam dodatkowo pomóc w tym ciężkim okresie mamy dla was darmowy projekt zawiadomienia o przełożeniu daty ślubu, który możecie użyć według uznania.

Jeśli chcecie poinformować swoich gości o zmianie daty ślubu z powodu COVID-19, możecie skorzystać z darmowej wersji zawiadomienia w postaci pliku cyfrowego, który wyślecie drogą email. Wystarczy, że podacie nam swoje imiona i przygotujemy dla Was gotową wersję elektroniczną.

Zamówić zawiadomienie możecie tutaj.

Zmiana daty wesela. Informacja dla gości